Skip to content
Nowości
  • Czynniki wpływające na zmienność cen akcji i obligacji – analiza rynku finansowego
  • Od czego zależy cena ETF-ów?
  • Sposoby na pozyskanie finansowania firmy
  • Kryptowaluty – co to jest ?
Finansjer

Finanse Bez Tajemnic

  • Finanse
  • Gospodarka
  • Inwestycje
  • Kredyty
  • Ubezpieczenia
  • Zarządzanie
  • Kontakt
Finansjer

Finanse Bez Tajemnic

  • Finanse
  • Gospodarka
  • Inwestycje
  • Kredyty
  • Ubezpieczenia
  • Zarządzanie
  • Kontakt
Finansjer

Finanse Bez Tajemnic

Gears Network Online Icon Web  - geralt / Pixabay

TOP 10 narzędzi każdego marketingowca

  • Redakcja
  • 15 października 2022

Marketing to niewątpliwie innowacyjny tok myślenia ekonomicznego o sposobie prowadzenia przynoszącej dochody działalności gospodarczej. Dziś odpowiednio prowadzona strategia marketingowa jest podstawowym elementem klucza do odniesienia sukcesu. Ilość proponowanych dóbr i usług oferowanych przez rynek dla konsumenta jest ogromna. Dlatego we współczesnym świecie biznesu nie wystarczy wyprodukować dane dobro. Trzeba wówczas zadbać również o to aby dany odbiorca wiedział o jego istnieniu. Zatem wysoce istotna jest aktywna i umiejętna sprzedaż oferowanych przez dane przedsiębiorstwo dóbr oraz usług. Aby działalność gospodarcza generowała oczekiwane dochody konieczne jest wyjście naprzeciw potrzebom rynku, a zetem określenie potrzeb konsumenta. To właśnie marketing poprzez szereg zastosowanych działań pozwala na dotarcie do odbiorcy i zaspokojenie jego potrzeb oraz oczekiwań przy jednoczesnym osiągnieciu zysków danego przedsiębiorstwa. 

Narzędzia marketingowe

Aby odpowiednio prowadzić strategię marketingową bardzo ważne jest połączenie kilku kluczowych elementów. Oczywiście istotna w tym procesie jest reklama. Jest połączeniem informacji oraz komunikatu perswazyjnego w celu przekonania do nabycia lub skorzystania z określonych produktów lub usług. Odpowiednio skonstruowana reklama powinna pozostawać w pamięci odbiorcy i jednocześnie promować wizerunek danej marki oraz budować dobre relacje z klientem. Kolejnym ważnym elementem marketingu są badania analityczne rynku. To właśnie pod ich kątem opracowywana jest strategia cenowa oraz strategia dystrybucyjna. Narzędzia marketingowe mają za zadanie efektów jakie przynosi prowadzona kampania.

Top 10 narzędzi każdego marketingowca:

1. Google Ads 

Dawniej Google Adwords jest to jeden z systemów reklamowych oferowany przez firmę Google. Polega on na możliwości wyświetlania reklam tekstowych, reklam graficznych oraz produktowych w wyszukiwarce należącej do sieci reklamowej Google Display Network, a także do wyświetlania reklam w formie wideo w portalu YouTube. Dzięki temu systemowi mamy możliwość również możliwość stworzenia linków sponsorowanych. Z wyszukiwarek internetowych dziennie korzystają miliardy użytkowników, a co za tym idzie daje możliwośc do dotarcia do bardzo szerokiego grona odbiorców.

Jak działa Google Ads? 
W głównej mierze działanie systemu Google Ads  poprzez odpowiedni dobór słów kluczowych. Gdy użytkownik wpisuje w wyszukiwarce daną frazę kluczową widzi reklamę odpowiadającą jego wyszukiwaniem. Stawka oraz pozycjonowanie takiej reklamy jest zależna od popularności. Im bardziej jest popularne słowo kluczowe, tym stawka jest wyższa. dzieje się tak ponieważ konkurencja dla danej frazy jest większa. System działa również w modelu licytacyjnym. To właśnie w trakcie licytacji reklamodawca wyznacza swoją maksymalną kwotę, jaką jest w stanie zapłacić za na jedno kliknięcie. Zjawisko to określa się jako CPC, czyli cost per click. Innym takim rozwiązaniem jest CPM, czyli cost per mille. W tym przypadku koszt  liczony jest za tysiąc wyświetleń. Takie rozwiązanie idealnie sprawdza się w sieciach reklamowych oraz reklamach na platformie YouTube. Przy tego typu licytacji ważnym czynnikiem jest także wynik pod względem jakości reklamy. Firma Google pragnie aby reklamy były jak najtrafniej kierowane do odbiorców. Na taki wynik jakości składają się przede wszystkim trafność, dopasowanie reklamy oraz witryny docelowej, a także dawne dane powiązane z kontem. Taki wynik może być weryfikowany dla każdego pojedynczego słowa kluczowego. Maksymalna możliwa do uzyskania wartość w wyniki jakościowym wynosi 10. To właśnie dzięki wysokiej jakości reklamy istnieje duża szansa iż nasza reklama będzie wyświetlana wyżej od konkurencyjnych reklam z tą samą fazą kluczową. Co w efekcie zmniejsza koszty związane z kampaniom.

2. FB manager

Jest to Menadżer Firmy na Facebooku narzędzie to przede wszystkim służy do zarządzania różnego rodzaju zasobami firmy. Do takich zasobów zaliczane są na przykład fanpejdże danego przedsiębiorstwa, konta reklamowe oraz piksele Facebooka, a także profile na Instagramie. Menadżer firmy jest prosty oraz szybki w obsłudze. Daje możliwość zarządzania aktywnością marketingową oraz reklamową. Narzędzie to umożliwia również tworzenie i udostępnianie reklam. menadżer firmy jest dostępny dla przedsiębiorstw o każdej wielkości.  

3. Analytics

Google Analytics jest to internetowe narzędzie służące do analizy statystyk serwisów WWW. Obecnie jest to system dostępny jest dla każdej osoby posiadającej konto w Google. Narzędzie Google Analytics dla dużego grona użytkowników stanowi jedno z podstawowych narzędzi do analizy działań prowadzonego marketingu. Jego kluczową zaletą jest możliwość gromadzenia dużej ilości różnych danych. Dane widoczne w narzędziu Google Analytics pomagają w ocenie skuteczności kampanii marketingowej.

Dzięki Google Analytics można analizować następujące dane:

  • liczba wejść na daną stronę oraz czas na niej spędzonym przez odwiedzającego,
  • źródło pochodzenia ruchu na stronę, czyli określenie która reklama skierowała odbiorcę do danej witryny,  
  • liczbę unikalnych użytkowników odwiedzających daną witrynę,
  • częstotliwość wizyt na danej stronie,
  • zaangażowanie odbiorców w zawartość danej witryny bądź jej części.
  • ilość osób odwiedzanych podstrony danej witryny.

4. Brand24

Brand24 to narzędzie służące do pomocy przedsiębiorcą w analizie kampanii marketingowych. Pozwala na monitorowanie Internetu oraz mediów społecznościowych. Program ten posiada aż 20 wskaźników analitycznych, które mają wpływ na efektywność działać prowadzonych w sieci.

System automatycznie po wpisaniu interesującej dla użytkownika frazy wygeneruje informacje m.in. dotyczące zasięgu social media, czyli jaka jest szacunkowa liczba odbiorców. Ponadto system poinformuje o liczbie interakcji w social media, czyli o łącznej ilości udostępnień, polubień oraz komentarzy. Dodatkowo od razu umożliwi sprawdzenie reakcji odbiorców na kampanie czyli określi emocjach, jakie wywołuje dana kampania. Co więcej Brand24 wskaże ilość wzmianek internautów pod względem ich wydźwięku. Program dokładnie posegreguje zebrane dane i ułoży według źródeł. 

Zatem Brand24 daje możliwość wskazania największej aktywności odbiorców na naszej witrynie. Daje to sposobność skupienia większej uwagi na efektywniejszych kanałach przekazu naszej kampanii marketingowej. W efekcie można zaoszczędzić czas oraz pieniądze. 

5. BuzzSumo 

Narzędzie pozwalające zmierzyć skuteczność działań marketingowych. BuzzSumo posiada wiele funkcji do sprawdzania praktycznie każdego z etapów danej kampanii. BuzzSumo dostarcza niezbędne informacje dotyczące udostępnień naszej treści w kanałach social media. Informacje te pozwalają na pełne wykorzystać możliwości tychże treści.

BuzzSumo pomaga ustalić między innymi:

  • Jaka jest ilość treści opublikowanych na danej stronie internetowej w określonym przedziale czasowym,
  • Jaka jest łączna liczba odsłon wszystkich oferowanych przez nas treści,
  • Które treści są udostępniane przez odbiorców najczęściej, 
  • Jaka długość naszych form reklamy była najczęściej udostępniana,
  • W jakim dniu tygodnia odbiorcy najchętniej udostępniali oferowaną treść.

Program umożliwia również przeprowadzanie analizy pod wieloma innymi kryteriami.

6. Google Search Console 

To narzędzie marketingowe dzięki, któremu zyskujemy możliwość zoptymalizowanie widoczności naszej strony internetowej.

Google Search Console przede wszystkim daje możliwość:

  • otrzymywania komunikatów dotyczących możliwości występowania problemów powiązanych z indeksowaniem na naszej stronie,
  • analizowania wszystkich linków zewnętrznych oraz wewnętrznych do strony,
  • wglądu do statystyk naszej strony,
  • analizowania danych dotyczących ruchu na naszej stronie czyli analizowanie pod kątem kliknięć, wyświetleń, CTR oraz pozycjonowania.

GSC umożliwia również dodanie mapy naszej witryny, dzięki czemu proces indeksowania podstron przez roboty Google odbywają się zdecydowanie szybciej.

7. Google Trends 

Jest to jedno z podstawowych narzędzi wykorzystywanych do analizy marketingu internetowego. Służy między innymi do ocenie obecnie panujących trendów oraz zainteresowań internautów. System pozwana na wychwycenie zapytań wpisywanych w wyszukiwarce Google. Analiza jest oparta na danych dotyczących częstotliwości wpisywania konkretnych fraz w wyszukiwarce. Jednocześnie można określić ich zależności pod względem odnoszącym się do czasu i regionu, z którego padło dane wyszukiwanie. Google Trends daje sposobność także sprawdzenia, czy popularność fraz cechujących daną branżę rośnie czy też maleje.

8. Google Moja Firma 

Jest to dobrze skonstruowana platforma. Stworzona została w celu pomocy właścicielom firm, którzy pragną aby to właśnie ich oferta wyświetlała się w wynikach wyszukiwania Google, w zakładce Mapy, aplikacji Google Maps a także w przeglądarce internetowej. Google Moja Firma pozwala właścicielowi danej firmy na dodawanie takich informacji, jak np.: nazwa firmy, opis firmy, numer telefonu służący do celów kontaktowych z firmą, adres strony www oraz kategorie firmy. Dzięki temu proces wyszukania danego przedsiębiorstwa staje się dużo łatwiejsze, a co za tym idzie istniej możliwość do dotarcia z konkretnymi informacjami bezpośrednio do klienta.

9. Albacross

Narzędzie Albacross służy do analizy tego skąd pochodzi dany ruch na naszej stronie. System pomaga w określeniu czy dana treść trafiła do określonej grupy docelowej naszych odbiorców. Są to niewątpliwie cenne informacje dla właścicieli działalność gospodarczej zwłaszcza działającej w sieci. Niestety nie jest to darmowe narzędzie marketingowe, ale warto się zastanowić nad jego zakupem, ponieważ cały wykupiony pakiet oferuje przedsiębiorcy m.in.: identyfikację firm dla jednej, konkretnej domeny, historię wejść na daną stronę, scoring ciepła oraz możliwość otrzymywania pełnego raportu drogą mailową.

10. Business Intelligence

System mający na celu przetwarzanie często bardzo surowych danych w zrozumiałe, jasne oraz przejrzyste informacje prezentowane w formie raportów. Taka wiedza daje szansę zwiększenie konkurencyjności naszej firmy na rynku. Dodatkowo Business Intelligence umożliwia ukazania w przeprowadzonej analizie słabych punktów danej firmy. Dzieje się to na podstawie analizy kluczowych wskaźników świadczących o efektywności kampanii. Taka opcja umożliwia danemu przedsiębiorcy podjęcie niezbędnych kroków w celu poprawy działań z zakresu marketingu w oparciu o zebrane i przeanalizowane rzetelne dane.

Nawigacja wpisu

Previous Article
Next Article

Nowości

  • Czynniki wpływające na zmienność cen akcji i obligacji – analiza rynku finansowego
  • Od czego zależy cena ETF-ów?
  • Sposoby na pozyskanie finansowania firmy
  • Inwestowanie w metale szlachetne
  • TOP 10 narzędzi każdego marketingowca
Rynki finansowe od TradingView
Powered by WordPress.